LinkedIn og Evernote får to-faktor-ID

Artiklen blev oprindeligt publiceret den 4/6/2013

Webtjenesterne LinkedIn og Evernote indfører to-faktor-autentifikation for at øge sikkerheden.

Med to-faktor-autentifikation suppleres brugernavn og password med en engangskode, der sendes til brugeren via sms eller mail. Dermed kan en angriber ikke nøjes med at få fat i offerets brugernavn og password, han skal også have adgang til vedkommendes mobiltelefon eller mail-konto.

Engangskoden skal ikke indtastes hver gang, man bruger tjenesten, men kun når man tager en ny enhed i brug.

Evernote indfører i første omgang teknologien til betalende kunder. Senere får andre også adgang til den.

LinkedIn giver alle brugere adgang til to-faktor-autentifikation.

Hvis man slår funktionen til, kan det give problemer med applikationer, der kommunikerer med LinkedIn eller Evernote. I nogle tilfælde kan det løses ved at oprette særlige adgangskoder til applikationerne.

Anbefaling
Slå to-faktor-autentifikation til for at øge sikkerheden.

Links